Zdravý jídelníček: Angrešt

Zdravý jídelníček: Angrešt

Pod názvem angrešt se skrývá poměrně zajímavý keř, ale i stejnojmenné ovoce. Velmi často ho můžeme znát třeba o pod názvem srstka. Nejčastěji se s ním setkáme na našich zahradách, kde se jedná o keře, které dorůstají výšky zhruba jednoho metru a mají bobule, které jsou právě jejich plodem. Ty jsou převážně sladké a vodnaté.

Ideální čas na jejich sklizeň je samozřejmě v červenci, kdy je jejich chuť tou nejsladší. Samozřejmostí je i to, že jsou ideální volbou, pokud dodržujeme zdravý jídelníček. Mají totiž zajímavý obsah prospěšných vitamínů.

Co angrešt obsahuje?

V první řadě je to určitě vitamin C, kterého má angrešt dokonce stejně, jako ho mají citrony. Jsou to ale i další vitaminy, jako třeba E, stejně jako B. Jsou to ale i různé minerální látky, kterých obsahuje toto ovoce poměrně velké množství.

Jedná se třeba o draslík, stejně jako o fosfor, ale i vápník nebo karoten. Obsahuje také zajímavé množství bílkovin, díky čemuž se může hodit i ve chvíli, kdy chceme dodržovat dietní jídelníček. Stejně tak je třeba upozornit i na poměrně malé množství cukru.

I když se jedná o sladké ovoce, obsahuje cukru méně než 10 procent. Navíc většina daného cukru je obsaženo v prospěšné fruktóze.

Kdy nám může angrešt pomoci?

Důležité je také vědět, k čemu všemu je toto ovoce prospěšné. Díky vitaminům je to hlavně obranyschopnost organismu. Stejně tak ale může prospívat našemu srdci, a to hlavně díky slupce, která obsahuje nenasycené mastné kyseliny. Pomáhá ale také našim vazivovým tkáním, stejně jako má za následek pevnější stěny buněk. Vliv na hubnutí jsme již zmínili, a tak je třeba dodat i několik dalších pozitiv, s ohledem na náš zažívací trakt – výrazně zlepšuje trávení. Samozřejmě možnosti použití jsou různé, a tak můžeme jíst angrešt syrový, stejně jako ho můžeme zavařovat, popřípadě se používá také na výrobu džemů.

Boty pro nevěstu

TAMARIS Lodičky bílá

779 

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.