Tabata je efektivní způsob posilování a hubnutí

Tabata je efektivní způsob posilování a hubnutí

Moderní sportovní aktivity mají v našem světě své nezastupitelní místo. Mezi jednu takovou se rozhodně řadí i Tabata. Pokud o tomto sportu slyšíte poprvé, podívejme se společně na to, čím je vlastně charakteristický. V první řadě je třeba říci, že se jedná o náročnější aktivitu, spojenou s náročnější fyzickou zdatností. Určitě se nejedná o volbu, která by byla určena těm, kteří jdou na svůj první trénink. Pokud jde ale o člověka, který už má určitou fyzickou kondici a sílu, je Tabata skvělou tréninkovou metodou, která rozhodně nezklame. Možná i proto, že ji vymyslel lékař Izumi Tabata.

Jde o kardiovaskulární trénink zaměřený na výkonnost

Je třeba říci, že Tabata je celkem unikátní metodou. A to z toho důvodu, že není jako jiné aktivity směřována k dlouhodobé fyzické zátěži, ale je založena na střídání krátkodobé zátěže a odpočinku. Pokud se podíváme na metody tréninku konkrétně, potom je Tabata založena na šesti až sedmi cyklech. Každý z cyklů trvá přesně 20 vteřin, po které se intenzivně cvičí konkrétní cvik. Poté následuje přesně 10 vteřin odpočinku. Po něm opět přichází na řadu další cvičení. A takto stále, dokud nedojde k absolvování posledního cyklu.

Celý tento cyklus je následně několikrát opakován, přičemž je třeba říci, že obvyklá doba, kdy je Tabata cvičena, je okolo čtrnácti minut. Tento krátký interval prokazatelně stačí k tomu, aby byla dané osobě prokazatelně zvýšena její výkonnost, a to v celkem krátkodobém časovém horizontu.

Tabata přináší rychlé a viditelné výsledky

Historie této metody sahá do doby, kdy byla vytvořena výhradně pro olympijské atlety. Dnes je však Tabata celkem lákavou možností, jak si může zacvičit i běžný člověk. Přirozeně s ohledem na své možnosti související s jednotlivými aktivitami a zatížením. Výhodou této metody jsou rozhodně rychlé a prokazatelné výsledky. Ty se projevují jak zvýšenou fyzickou kondicí, tak se projevují i vyšší silou, stejně jako růstem svalů. A to hlavně s ohledem na svalové skupiny, které jsou zapojovány.

Tabata však nutně nemusí být metodou, která slouží jenom k posílení. Dnes se jedná i o metodu využívanou tam, kde je třeba klást důraz na snahu eliminovat přebytečné kilogramy. Tedy zhubnout. I zde je jasně prokázáno, že právě střídání jednotlivých intenzit tréninku je tou nejlepší cestou, jak tukové zásoby spalovat.

Doma, ale i pod vedením trenéra

Tabata může být cvičena dvěma způsoby. Buď klasicky doma, nebo třeba venku, či v podstatě kdekoliv. Často není nutné žádné speciální náčiní. Intenzitu tréninku může pomoci udržovat i různorodá hudba, které je založena právě na potřebných intervalech dvaceti a deseti sekund.

Druhou možností, jak může být Tabata cvičena, je pod vedením trenéra. A to v různých fitness a sportovních centrech. Tuto možnost doporučíme na úvod všem začátečníkům. A to hlavně proto, aby se naučili správné provádění cviků, stejně jako proto, aby dokázali zapojit všechny potřebné části svého těla.

Móda pro plnoštíhlé

ONLY Tričko růže

449 

Móda pro plnoštíhlé

s.Oliver Tričko khaki / bílá

649 

Móda pro plnoštíhlé

s.Oliver Tričko černá

1 049 

Móda pro plnoštíhlé

ONLY Carmakoma Tričko zelená

649 

Podpořte prosím náš článek lajkem, sdílením nebo komentářem, děkujeme.